2012-07-03

Det blir en annorlunda sommar 2012 jämfört med 2011. Däremot vet jag inte om jag gillar skillnaden.

8år sedan jag gjorde mitt första vansbrosim, hade aldrig simmat utomhus, var rädd för öppet vatten, hade en för stor dykardräkt och höll på att drunkna när jag testsimmade 800m i Vänern. I år hade jag gjort mitt 8de lopp, men det blev inte så. Ingen guldmedalj till mig inte (brons 1-3år, silver 3-6år, blåbandet 7år, guldmedalj 8år). Att umgås med mamma i Vansbro hela helgen har varit mysigt, blivit vår grej. Nu blir det en helg med jobb istället!

De två senaste åren har jag simmat i Östersund och laddat inför tävlingen, 7-8simpass i veckan samtidigt som jag jobbade med simskolor. Jag skrev förra året att jag hade det bästa sommarjobbet. Solbränna och härliga människor. I år jobbar jag inom vården och jag kan säga såhär: det är inte lika roligt och soligt som simtränare men det ger så mycket inför framtiden. Dessutom får jag ju vara med Josse (när vi har tid!) och det är det värt!!

Vad är skillnaden från förra året? Jag har inte simmat sen i.. december kanske jag simmade 1000m. Jag har inte testat våtdräkten, tog mitt första dopp för en vecka sedan och nu känner jag bara "VAD HÄNDER?". Livet har tagit en ny vändning, vet inte om jag ska skratta eller gråta, LIFE GOES ON.



Sammanfattning av tiden som gått...
Fick komma till ortopeden (äntligen!) den 29 juni då jag fick en remiss till MR-röntgen. Jag har fått höra att det kan ta upp till ett halv år att få den, men i måndags ringde de och kunde ta in mig. DET TOG 3 DAGAR VARAV 2DAGAR HELG! Underbart! Till skillnad för att läkaren på vårdcentralen tog det 10 veckor för mig att skicka mig till ortoped, det är ju helt sjukt!
Jobbat, spelat volleyvoll, första doppet, solat, chillat, kollat White Collar, Suits och en del filmer har min sommar bestått av hittills. Inne på min tredje vecka på jobbet bara 5 kvar efter det, åker härifrån 10-12 augusti däremot vet jag inte om det blir en sväng förbi Östersund eller direkt hem till Kr-hamn.

Nu blir det godnatt jord, för jobb väntar imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0