2012-04-28

Knäts utveckling

2 dagar efter skada, 4 dagar efter skada, 5 dagar efter skada, 1 vecka efter skada.

Syns inte jätte bra! Men knäskålen börjar komma fram ur svullnaden. Jag har fått en gul färg på insidan av knät. Dessutom har svullnaden åkt ner till foten, det ser ut som jag stukat den. Får inte på mig alla skor. Haha! I tisdags var jag hos sjukgymnsten, muskelsvar och svullnad gjorde att hon inte kunde utesluta något. Däremot tror hon på en MCL skada, korsband verkar helt men kunde inte uteslutas helt. Menisken kunde inte uteslutas heller. Men på onsdag ska jag tillbaka för en undersökning. Jag vill bara ha en diagnos så man kan börja rehabiliteringen så fort som möjligt! Jag går fortfarande med kryckor, händerna har vant sig så de gör inte ont längre. Resten av kroppen är mest stel!

Jag skulle behöva STÄDA och plugga men orkar inte! Solen skiner och det är varmt så ska nog gå ut på en promenad även fast jag hade tänkt att inte röra mig i helgen.

Snart är det maj och tentaperioden närmar sig. Dessutom ska jag till Linköping 11-14maj, rikstävling för sjukgymnaster (=leka och festa!). Längtar efter att träffa bror min och kompisar därnere.
Ska på arbetsintervju på torsdag, hoppas slippa kryckorna då så jag inte ser allt för handikappad ut! Jag vet inte hur jag ska lägga upp livet, allt blev så fel! Jag hade planerat så bra och allt var i fas men nu... krasch! Jag har ännu inte fått min abstinens från träningen men känner att den är på ingång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0