Vansbrosimningen

Antar du utmaningen?
Nästa år ska jag simma kortsimmet, 1km, fjärilsim! Nån som vågar hänga på?


Årets Vansbrosim är nu avklarat!
38.13, 5 sekunder långsammare än i fjol.
25e plats damer och 106e plats herrar & damer!

Stolt SK Ägir simmare! Johan simmade hem SM/JSM guld på 5km och 10km dessutom NM silver 5km och 10km. Grymt bra simning av honom. Däremot blev en 7e plats på 3km efter att han blivit nedtryckt 500m från mål då han låg på en fin 2a plats. Osportsligt! Grymt bra simmat, Johan!!!




Med tanke på hur min vår har sett ut med simträning så får jag vara nöjd med mitt resultat. Däremot måste jag säga att min simning kändes värdelös. Tekniken funkade inte och det gjorde mig frusterade så jag gick tillbaka till 2takt vilket gjorde att hela simningen blev stel. Men som sagt jag måste vara nöjd ändå, trodde inte jag skulle simma under 40min så jag är nöjd. Bästa Värmlänska tjej, bästa Östersundstjej och bästa Luleåtjej! Jag slog dessutom Gunde Svan och Stefan Holm. Får se vad jag gör med simningen nu. Vi får se!!

Nu blir det glass och jordgubbar!
Tack för en grym helg alla simmare från hela Sverige, ses förhoppningsvis nästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0