Söndag

Första open water träningen.
1 vecka innan loppet!

Söndag
Simning - ca 20min
Open water, genomsim

I natt drömde jag om Vansbrosimmet, jag vaknade med en jäkla panik. Öppet vatten träning är så annorlunda jämfört med bassängsimning. Men idag åkte jag och Per ut till Önsjön för att simma lite. Tekniken funkar, våtdräkten belastar inte axlarna så mycket, möjligtvis att snabbheten saknas men tänkte jobba på den i veckan. Jag kände att det var vad jag behövde för att lugna ner mig lite inför nästa helg.

Veckan ser ut som följer. Måndag träning 16-18, möjligtvis ett open water pass också om någon känner sig manad till att bada lite. Ska dessutom börja städa lägenheten. Tisdag träning mellan 17-19, möjligtvis ett open water pass. Ska träffa Jennie och mysa med henne. Dessutom blir det att packa för Onsdag 7.33 går tåget till Kristinehamn. Torsdagen blir det ett open water pass i Vänern med förhoppningsvis Klara. Fredag åker jag och min mor till Vansbro, ska kolla på Johan på 10km och Marcus på 1500m dessutom träna 30min (vid starten på 3km) och bara njuta av stämningen. Lördag blir att följa Johan på 5km och ladda inför Söndagen då jag startar i första grupp 10.00.
Målet är att komma bland de 20 bästa och simma på en tid runt mitt personbästa 37.00. Detta genom att hålla 3takt och längden i armdraget.

Nu blir det att se färdigt filmen.
Ha det gött, the last week!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0