Carpe Diem, är det latin?

Talus, os naviculare, os cuboideus, os cuneiforme mediale, os cuneiforme laterale, os cuneiforme intermedium, os calcaneus, metatarsale, phalanx proximalis, phalanx media, phalanx distalis, hallux.
Latin är mitt språk, detta är bara fotens ben. Tänk er hela kroppen topp till tå, skelett, muskler, leder och viss ligament, artärer, vener och nerver. Påminn mig varför jag gör det här!

Nej det är faktiskt riktigt roligt, jag har bara ite svårt att komma ihåg dom och uttala dom. Jag har haft en dag från 8.15 till 16.15 idag, där vi har haft nervsystemet och anatomi. Härlig blandning! Känner att jag har stor hjälp av mina tidigare kurser. Imorgon väntar en likadan dag, 8.15-11.45 nervsystemet med Rolf och sen 13.00-16.15 anatomi med Ulrik.

Jag vill också bara skriva att Marcus är en underbar person som jag alltid kan prata med oavsett vad. Du är en härlig människa, svårt att beskriva men... Du är grym! Haha, här kan man va! ;)

Godnatt och Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0