5 dagar kvar

Love the way you lie
4 blåmärken och 5 myggbet

5 dagar kvar innan man drar till Vansbro för årets Vansbrosimning. Sjätte året för mig, nervositeten ökar för varje dag. Jag har nu haft tre hårda veckor med träning och jag har nog aldrig haft så bra teknik som jag har nu. Men känner mig ganska osäker på hur det kommer gå. Toppning till veckan men dessutom ska jag njuta av sista veckan i Östersund. Galet, jag vet inte ifall jag kommer tillbaka. Rättare sagt jag vet inte alls vad jag gör till hösten.

Men det är fortfarande sommar och jag ska njuta varje minut. För det första ska jag få bort min baddräktsbränna, kommer säkert ta hela sommarn. Dessutom ska jag träffa Otto, min systers son. Det var så länge sedan, pappa säger att han snart är uppe och går. Vad tiden har gått fort, galet! Tyckte det var nyss man flytta hemifrån och till Östersund. Det har hänt så mycket under dessa månader, nya vänner och nya upplevelser. Jag skulle vilja stanna i Östersund, men ska inte fortsätta plugga mitt program och jag har inte sökt något jobb ännu. Inom två veckor ska jag få första antagningsbeskedet, blir det kanske Luleå eller Halmstad?

Mobilen har fått damp. Fyra knappar fungerar inte, sms:en blir en aningen konstiga. Jag säger bara P, R och S används nästan i varje ord. Jag kan inte skriva några tecken så det blir ett par extra mellanrum. Dessutom kan jag inte sätta på alarmet på mobilen för att den knappen som gör det funkar inte. Därför får mamma ringa mig på morgonen när jag ska upp, tur att hon ska jobba annars hade det varit jobbigt. Volym knapparna för musiken funkar inte heller, tur att den var bra inställd annars hade jag blivit galen.

Jag har hunnit med tre open water träningar. Det känns ganska bra, skavsår i nacken och hög belastning från våtdräkten. Jag började få ont i axeln i tisdags, tror det beror på ökning av träning och annorlunda teknik. Men det löser sig säkert.

Veckan
Tisdagen morgonträning, shopping av skor och bikini, första open water träningen och träning på Storsjöbadet igen. Första passet utomhus, fick skjuts av Towa till Önsjön. Självklart glömde jag våtdräkten, men jag fick skylla mig själv. Det blev i allafall 2000m i 16 gradigt vatten. Ingen hit, men sånt är livet. Testade linserna, mycket skönt att ha solglasögon igen.
I Onsdags cyklade jag och Henrik till Önsjön (1mil), lite mulet när vi började cykla. Dessutom vill jag bara säga att jag gillar inte att cykla. Speciellt inte i uppförsbacke. När vi kom fram började det regna och när vi skulle hoppa i började det åska. JIPPI, not! Men hur stor skulle chansen vara att rubrikerna dagen därpå skulle vara "Blixten slog ner i Önsjön, en 19 årig flicka död". Så jag simmade ändå, Henrik däremot hade det tufft utan våtdräkt och åskan gjorde det inte bättre. Men han kom i när åskan dragit vidare. Det blev en behaglig cykeltur hem, mycket nerförsbacke. ME LIKE IT!
Torsdagen hade jag morgonträning 7000m, sen blev det gymmet en stund. Dessutom fick jag med mig Veronica till Önsjön, hon tyckte det var lite kallt i vattnet men hon bet i länge. Jag hann simma 3000m innan hon skjutsa mig till eftermiddagsträning där det blev 2000m mer sprint inriktat. Vad då? Jag är en träningsnarkoman, har inget bättre för mig. HAHA!
Fredag morgonträning med 8*400m som fokus. Efter en liten powernap blev det rörlighetsträning på gymmet. Eftermiddagsträningen var eget pass och mitt skulle vara på ca 1500m, med sprint inriktning. 50m frisim (finz) - 30,6 & 50m frisim (finz) - 29,4 (längre frekvens på armarna).
På kvällen blev det två bra filmer och ett härligt men oväntat avslut på kvällen.
Lördag, träningsfri dag. En aningen rasklös! Jag har promenerat hela dagen, vilken underbar dag. Sol och värme - Im loving it!

Imorgon blir det landträning och open water- eller gymträning, beror på om jag kan ta mig till Önsjön.
Någon som vill med?

Nu ska jag på dejt!
Ha det gött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0