grym simning

varför kommer de på samma gång?
bara för jag inte ska kunna välja!

Jag kom precis hem från eftermiddagspasset och jag var så grymt nöjd med min simning. Innan träning kände jag mig väldigt seg och nästan sjuk. Men som det brukar vara så kände jag mig bättre i vattnet. Det var ett fart pass, så mycket hårt med några genomsimsserier. Trodde inte det skulle gå bra för 3*200m medley kändes alldeles åt helvetet. 3*100m var första fartserien; 1,09 låga till 1,09 höga. Jag tog verkligen ut mig på första så jag var förvånad att jag höll hela vägen. Mjölksyran kom på sista 100:ingen men försvann ganska fort på genomsimmet. 4*75m special; 51 höga, 52 låga, 52 låga och 52 höga. Mjölksyra satte sig i armarna på första 75:an. Svårt att få bort mjölksyran efter det, kände den fortfarande när vi skulle simma 3*50m från pall (jag körde en extra trodde det var 4:a); 31,5; 31,8; 31,5 + 32,3. Fick simma 50m löst emellan 50:orna, mjölksyran var konstant i armarna. Sen var det 8*25m Uv kickar, där klarade jag inte utan att andas för att mina zoomers pajade tidigare på passet. Men helt okej!

Henrik brukade alltid säga "Ni ska inte kunna hålla upp armarna och tvätta håret när ni har avslutat det här passet". Det var inte långt ifrån det alltså. Det blev en halv timmes bubbelpool som gjorde det möjligt!

Ha det gött
nu ska jag äta lite snabbt, sen cyklar jag in till Anna för vi ska ha Fredagsmys med "lite pluggning" <3


Kommentarer
Postat av: klara

Jag har också precis simmat:) (i karlskoga)

2010-04-25 @ 17:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0