det snöar

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt HURRA!
Inte riktigt min grej men jag får väl vänja mig.


Nu har jag kommit hem från några dagar i Kristinehamn. Det har varit riktigt skönt att komma "hem hem", jag hann med ganska mycket. Torsdag bestod utav att jag och pappa åkte ner till värmland, men jag hann också med att åka till badhuset för ett pass. Tyvärr blev det inte mycket simning utan jag hjälpte Hanna med träningen. Många blev chockade när dom såg mig. Haha, alltid lika kul!



Fredagen var solig, men såklart det är det när jag kommer hem. Mamma och jag åkte till Karlstad för att leta efter vinterjacka och vinterskor. Som vanligt hitta jag inget, så det blir att kolla i Östersund. När vi kom tillbaka i Kristinehamn blev vi sittande i bilen för att ett flak tappade ut två grävskopor på vägen. Helt knasigt! Jag överraskade sedan Cassandra på hennes praktik plats, riktigt kul att se henne! Sen blev det en tur med Elin och Josefin, vi spelade happy aquarium, fikade på Ejes och bowlade. En riktigt kul stund med två skratt glada tjejer. Därefter blev det middag med mamma, pappa och Cattis. En mysig kväll med god mat, oxfilé provancale.



Lördagen: regn, regn och regn. Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde under dagen. Ja just ja, jag pluggade psykologi med mamma. Hon hjälpte mig med personligheter, börjar faktiskt komma in i det. Jag åkte också och hälsade på oss Patrik och satt och pratade en stund med Jessic och Olivia. Senare på kvällen hyrde vi två filmer "Knowing" och "The Mist". Knowing var riktigt bra, lite halv konstigt slut men bra. The Mist var också helt okej, men slutet var värdelöst. Så ska inte en film sluta, det ska vara ett lyckligt slut i såna filmer. Jaja, det var gött att se på film och äta popcorn.



Söndagen blev stressig men otroligt rolig. Det blev att gå upp klockan 9 för att packa mina grejer och sen blev det att dra till badhuset på hemmatävling. Jag simmade 50m frisim och 50m fjärilsim och två sträckor i Picasso stafetten. 31.57 på frisimet och 36.56 på fjärilet, bättre än väntat. Jag har simmat tre gånger på fem veckor, inte alls lik mig! Men det bästa med det hela var att jag fick träffa alla underbara simmare. Jag saknar dom alla väldigt mycket. Därefter blev det att åka till stationen och åka vidare till Stockholm till min syster. Jag fick äntligen träffa Otto, den lille skrutten. Han var väldigt gullig men han blir nog bara gulligare. Vi satt uppe och pratade till klockan 1, vi hade mycket att prata om :)



Idag blev det tidigt, 8.15 hade vi föreläsning om Trauma. Lunchen kom och den gick, jag satte mig i biblioteket och gick därifrån halv 4. Kände mig väldigt duktig faktiskt. Jag hann med ett gympass, lagat god mat och städat. Om du vill veta vad jag åt får du fråga. Jag har aldrig velat äta det tidigare men jag håller på att ändra mina matvanor. Mamma blir i alla fall glad!

Bilder kommer från Kristinehamn helgen :)
Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0