hjälp

God kväll, dagen har varit blåstigt värre.
Här sitter jag och inte gör något vettigt, överhuvudtaget! Börja fixa min och Lovisas presentation till på Onsdag. Men jag är så seg efter dagen. Jag har stått på stan mellan klockan 10-13 med Anna, och sålde kalasens goda bakverk. Vi fick ihop 600kr vilket är bättre än ingenting! Sen kolla jag på klänningar till studenten, men hitta ingen snygg.



En snabb sväng hemma, sen blev det att åka ner till badhuset och jobba mellan 16-20. Ett barnkalas och en annan bokning. Men det blev ingen lyckad dag, på andra bokningen var det en liten tjej som skulle åka från rutchbanan. Det såg helt ofarligt ut men hon kunde inte simma och hon hade glömt armpuffarna på kanten. När hon plumsat i, såg jag bara två armar som försökte simma. Jag hoppade i och drog upp henne till ytan. Den lilla flickan var så rädd att hon skakade och kunde inte säga något. Lyckligtvis hade hon inte svalt för mycket vatten så hon klara sig bra.
Ca 20 minuter senare var det en annan flickas tur, på samma viss. Det här är så hemskt, flera stycken stod och titta på. De kunde själva inte simma och kunde då inte hjälpa mig. Tänk om jag tittat åt ett annat håll så hade jag inte sett att dom försvunnit ned under ytan. Jag vill inte låta rasistisk på något sätt men det var bara utlänningar där och knappt NÅGON kunde simma. Det är otroligt, barnens föräldrar stod antingen på kanten eller höll i sig i kanten. INGEN KUNDE GÖRA NÅGOT! Att kunna simma är en jätte viktig egenskap, du kan till och med rädda någon annans liv.

Jag blir så arg, varför finns det så många som inte kan simma?
Jag som varit simlärare i snart 6år har sätt många olika varianter av föräldrar, men den farligaste är nog: Den rädda föräldern - Den som för vidare sin rädsla för vatten till sina barn. Bara för att man själv inte kan simma eller är rädd för vatten får sina barn att få den rädslan. Hur kan man föra vidare det? Är det inte bättre att barnet ska lära sig simma så den inte får det lika svårt som föräldern.

Jag är bara så glad att jag klarade av det, man kan ju aldrig veta hur man ska reagera vid en nödsituation. Jag önskar bara att vi tar vara på möjligheten att lära oss simma för som sagt det kan reda ditt liv eller någon annans!



Imorgon eller rättare sagt idag, ska jag och mamma till Örebro för att shoppa :) Haha, jag shoppar varje dag känns det som. ME LIKE IT! Men nu ska jag gå och sova! GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag ska försöka:) Vad roligt!

2009-05-13 @ 13:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0