sjuk

Jag är så trött på att vara sjuk!

Detta vecka började otroligt bra, jag började med mitt träningspass inför triathlonen i sommar. På tisdags morgonen vaknade jag trött som vanligt, skulle ha gått ut och sprungit i 30min men behövde min sömn. När jag väl gick upp så åt jag en ordentlig frukost och bara tog det lugnt. Kändes otroligt bra, kan ha haft mycket med vädret att göra. Helt underbart solen tittade fram. Skolan var ingen plåga, ganska trevlig faktiskt. Jag slutade runt 3 och när jag kom hem fick jag sånt dåligt samvete att jag inte hade spungit imorse, så när jag kom hem satte jag på mig löparskorna och sprang i 30min. Mycket nöjd, inte det snabbaste tempot men jag har inte sprungit på månader så det kändes bra. När jag kom hem fick jag bära ner lite pellets till källaren. Det kändes också bra, var lite mörr i benen men det behövde jag. Middagen var trevlig, pratade mest om vad jag ska välja för universitet. Sen pluggade jag fram till simningen, som gick också bra. Kände lite i benen men det blev mest arm så :) Jag var på oerhört bra humör hela dagen, så glad att jag började komma igång med tränandet.

Men på onsdags natten vaknade jag av en irriterande smärta i halsen som jag inte fick bort. Sov kanske 3 timmar den natten, vilket ledde till att jag försov mig. Vaknade 8,15 och jag hade biologi labb klockan 8,20. Jag sprang upp ur sängen fixade håret och borstade tänderna, klädde på mig och cyklade iväg till skolan. Ganska imponerad på mig själv för att jag bara blev 10min försenad, men min kropp var helt borta. Halsen gjorde ont och jag nös typ varje kvart. En håltimme gjorde inte mitt humör mycket bättre, kommer inte ens ihåg vad jag gjorde! Ialla fall hade jag bestämt mig för att stanna till engelskan som var min sista lektion. jag trodde vi skulle få skriva på vår olika uppgifter som vi fått men absolut inte, vi skulle göra ett övningsprov för Högskoleprovet. Kände mig inte så pigg på det. Jag vet inte riktigt vad jag svara, så fick jag dåligt vet jag vad jag ska säga. Sen stannade jag inte länge utan cyklade långsamt hem. Väl hemma gick jag och la mig på en gång. Jag kunde inte riktigt sova pga att jag inte får använda några värktabletter för att dämpa huvudvärken och febern jag kände jag hade. Men jag fick i alla fall vila i två timmar då middagen var klar. Haha, allting gick åt skogen denna dag. Ingen träning, mamma köpte Ben & Jerry´s : alldeles för god och jag sa till mamma att köpa Eclipse: Ljudet av ditt hjärta. JAG KAN INTE SLUTA LÄSA!!! Så gissa vad jag gjorde i går kväll <3

Idag vaknade jag när klockan ringde tack gode gud. Jag kände mig bättre, ingen feber och inte så ont i halsen, men kände mig inte på 100% glatt humör. Jag åt en liten frukost, fixade i ordning mig för skolan. Skolan var helt okej, bara att min näsa vill inte sluta rinna (kan inte beskriva det på något bättre sätt). Hans släppte oss en kvart tidigare, snäll som han är. Lars prata på som vanligt men det är ganska roligt att lyssna på honom. Lunch och håltimme i typ 1,5 timme så bestämde jag mig för att göra någonting vettigt, jag satt och plugga fysik och pratade med Micke om lite allt möjligt. Kändes bättre än att sova på en bänk :) Sen på fysik lektionen gjorde jag klart nästan alla uppgifter, ganska stolt faktiskt. Sen var det bara en lektion kvar, Natur och friluftsliv. Per pratade om allt möjligt som vanligt, vilka kul som vanligt och ännu bättre blev det när han släppte oss 45 min tidigare pga av det strålande vädret. Vilket jag är väldigt glad över. När jag kom hem, åkte jag igen iväg till badhuset för att prata med lite folk. Tyvärr var inte riktigt rätt personer där, Cassandra t.ex. var inte där :( Men i alla fall åkte jag och tankade och hämtade ett paket till pappa. Nu har jag pluggat väldigt lite för jag har inte kunnat släppa blicken från Eclipse, jag älskar twilight-serien <3 inget kan få mig att ändra den åsikten!

Men nu har jag berättat vad jag gjort i tre dagar för att jag varit för lat och trött för att skriva. hoppas jag inte förstört din tid med detta :) Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: mli

Twilight-serien ftw! Hoppas att du blir frisk snart.

2009-03-20 @ 15:34:09
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0