dagarna går fort...

En vecka till har passerat. Det går galet fort.


Måndag
Började klockan 8 på badhuset för sista veckan. Många roliga barn och arbetskamrater, många dåliga ordskämt. Slutade klockan 16.30 och ingen tränare på vår vanliga tid så vi simmade med B gruppen. Jag simmade långt idag själv.

3000m (vila 1min)
2000m (fartlekar)
1000m (dolme och paddel)
500m avbad
=6500m

Tisdag
Klockan 8 var jag i badhuset, extremt trött. Men barnen piggar alltid upp en med sitt goa och glada humör. Idag hann jag till och med hem efter jobbet för att äta men klockan 19.00 starta ett långt pass, fokus på teknik.

Huvudserie
8*300
dolme/paddel, paddel, medley, valfritt, medley, frisim var 4:e 25:a fart 5, special, kick zoomers.

Onsdag
Tryckte på snooze ett par gånger denna morgon men tvingade mig upp klockan 7 för att jag skulle hinna gå till jobbet idag. Dessutom vaknade jag med att rösten var borta. Alla mobbade mig för min hessa röst. Börjar dessutom tröttna lite på vattnet faktiskt, dessutom har det varit suveränt väder ute och jag är inne i ett VARMT badhus. Hur kul är det? Efter jobbet 16.30 blev det ett snabbt ombytte till baddräkt för första utomhusträningen med min vuxensim grupp. Härligt, inte långt kvar till vansbrosimmet nu!


Torsdag
Veckan börjar gå mot sitt slut, men för tillfället hatar jag vatten. Barnen är både roliga och jobbiga för tillfället. Hann hem en snabb sekund för att hämta lite saker till träningen som började 18.00. Ett jobbigt träningspass, kommer tyvärr inte ihåg någonting förutom de sista minuterna:

8*25m fjärilsim (start 30s)
Mickan var lite emot detta. Haha, dessutom hade hon bränt sig lite av solen.

Fredag
Näst sista dagen på jobbet, uppvisning för våra små barn. Riktigt duktiga var dom, och badpersonalen börjar bli lite väl trötta. Mycket dåliga ordskämt, men de var extremt bra på samma gång (för mycket vatten i huvudet). Jag hann inte hem mellan jobbet och träningen som började 17.00, ett max-pass. Bara fart 5 på allting, inte riktigt min grej! Sista passet inomhus, badhuset är nu stängt i tre-fyra veckor. Blir träning utomhus och i Karlskoga.

Själva passet
8*100m frisim (fart 5)
100m löst
8*50m special (fart 5)
50m löst
16*25m benspart (fart 5)
50m löst
6*25m
1:a max frisim, utan att andas
2:a undervatten simning
3:e max frisim
4:e löst frisim utan att andas
5:e max fjärilsim
6:e undervatten simning

Lördag
Fick sova en timme extra idag, simskoleavslutning. Delades ut diplom, simglasögon och simmärken. Alla i personalen var på extremt bra humör idag, vilket var härligt. Fick åka hem tidigare pga att jag, mamma och pappa skulle åka till våra släktingar i Falköping. Min kusin, Anders, har just fullt 20år så det blev att fira honom. Otroligt roligt var det, har inte träffat dom på så länge nu. En underbart trevlig dag!


Söndag
Nu sitter jag här och har skrivit ihop veckan lite sammanfattat, ska nu gå och sova. SOVMORGON! Sen imorgon blir det att njuta av solen och bli lite brun. Sen ska jag också springa en mil imorgon hade jag tänkt och sen klockan 17.30 ska jag vara ute vid Värnanäs för ett träningspass med min simgrupp. Men man vet aldrig hur det blir så vi får se!


Nu ska jag gå och sova, ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0