Vansbrosimmet

God morgon!
Nu har jag både ork och tid för att skriva om den regninga helgen i Vansbro.

Fredag

På fredag morgon kom mamma in till mig klockan 7.00, halv 8 har vi lämnat staden och var påväg till Vansbro. En molnig dag och lite regn. När vi kom dit åkte vi med våra grejer till skolan vi skulle sova på, precis som en vanlig tävling. Efter lite mat var det tekniskt möte och sen var det bara att vänta och fokusera i drygt en timme innan det var dags för att byta om och hoppa i vattnet. OH MY GOD, jag fryser ihjäl. Jag trodde jag skulle ge upp, händer och fötter höll på att ramla av, och detta är bara efter typ 5 minuter och jag skulle simma 5km. Men jag ger inte upp i första taget, så det var bara att simma. Starten gick inte så bra, jag är inte en sprinter och jag måste träna på det. Jag hade som mål att följa en som jag simmat mot förut. Det var lite komiskt för att vi log alldeles för nära det första varvet. Jag får ursäkta för min dåliga hållning av kurs så jag körde in i dig flera gånger.
Första varvet var jobbigt och tankarna var inte positiva.
Andra varvet gjorde jag ett stor fel genom att jag missbedömde avståndet till ena bojen. Jag simmade ca 200meter längre ut och det var mycket jobbigare än om jag hållt mig där jag skulle varit.
Tredje varvet började de bli riktigt jobbigt, speciellt i min vänstra axel men jag börjar se ljuset i tunneln. Dessutom ligger jag nu själv, två killar och en tjej hade simmat ifrån mig efter mitt misstag på varv två.
Fjärde varvet kommer jag inte ihåg någonting.
När jag skulle börja på femte varvet var det snart slut. Det ända jag tänkte på var, 800m kvar, 500m kvar, 400m kvar, 300m kvar, 200m kvar, 100m kvar, 25m kvar.
Som sagt det var inte den roligare resan men pga att jag inte tränat lika bra som i fjol så är jag ganska nöjd. 1,16,01 blev tiden, bättre än förra året så ganska nöjd. Resten av dagen bestod av massage, mat och sömn.

Dessutom testade Anna sin nya våtdräkt, riktigt snygg blev hon.



Lördag
En lugn dag, ingenting att simma. jag är glad för det för jag hade så ont i axlar och rygg så det blev massage för att förhoppningsvis jag skulle känna mig bättre inför Vansbrosimmet. Mamma och jag gick lite på stan och jag hittade  två par byxor, WOW. Ett par enkla och underbara puma byxor och ett par löparbyxor precis vad jag letade efter. Klockan 11 startade tjejsimmet där Anna Värn skulle simma, riktigt duktig var hon.
Sen bjöd jag mamma på lunch och sen drog vi oss till skolan för jag var alldeles utmattad. Efter en härlig stund av sömn sms:a Anna och vi gick på en promenad från starten på Vansbrosimmet till andra bron.



  
Det blev en koll på vart den bästa vägen gick och lite tekniksnack. Haha, en riktigt rolig promenad blev det. Mamma och jag åt på resturang och köpte sen lite godis, man måste kunna unna sig någonting :)

Söndag



En lugn morgon, åt en lätt frukost och packade bilen för att vi skulle vara klara. Klockan 10 mötte vi Anna påväg till starten på 3km. När vi gick där försvann nervositeten som jag känt hela morgonen. Vattnet var inte varmare idag, det hade regnat ungefär 40mm på morgonen så det var kallare och strömmen var hårdare. Men som sagt det var likadant för alla så det var bara att bita ihop. Jag fick en värdelös start förlorade kanske 1-2min, pga min dåliga snabbhet och allt folk, jag hade en kille framför mig och en på vardera sida om mig. Jag försökte simma förbi dom men de trängde in mig. Jag tror det var i en kilometer som jag låg där mellan dom. Jag kom aldrig in i min teknik och det gjorde mig bara frustrerad. Jag sa innan att Anna och jag skulle vara på samma ställe, för vi simmar ganska lika i fart och efter ca 1600m såg jag Anna framför mig. Jag visste att kommer jag inte förbi innan vi sväger in på sista kilometern kommer jag aldrig om. Tyvärr kom jag aldrig om och två killar gjorde det inte lättare heller och de fortsatte ända in i målet där jag simmade om dom. Tiden blev 37.00, 36 sekunder efter Anna Värn. Mycket bra simmat Anna, nästa år slår jag dig! Jag var väldigt besviken pga. att jag vet att jag kunde simmat fortare. Men min vänstra axel och halv bra träning är orsaken. Men skulle man vara nöjd men halv bra lopp kommer man aldrig utvecklas. Det kanske går bättre nästa år, om jag kan simma i Östersund.


Christer Pertun och min & Annas förberedelser.


WE ARE READY!



Antagningsbesked 1
I fredags fick jag ett sms av Lovisa: Hej och lycka till i regnet! Förresten ett första antagningsbesked har kommit idag!
Jag som väntat på det, kan inte kolla för att jag var i Vansbro. Men nu har jag kollat det om tyvärr blev det inte sjukgymnast den här gången. Jag kom in i Östersund på ett idrottsvetenskapligt program. Jag tror det kan bli kul, man kan bli idrottspedagog m.m. Jag vill i alla fall testa, känner för att plugga. Jag får inte tag på något jobb vilket gör det svårt så plugg blir det för mig. Om ni ska till Östersund hälsa på mig :) 

Resor
Jag vill åka utomlands, jag och Sofia har tänkt att åka iväg den 13 augusti. Jag säger bara JA, men på samma gång NEJ. Jag behöver alla pengar till studierna, men jag vill göra något roligt också. Alla resor är så dyra nu, inte änns sista minuten är billig :( USCH JAG HATAR DET HÄR!

God natt, ha det gött!

Kommentarer
Postat av: emzak

Island borde vara rätt billigt i dessa tider (JAG VILL DIT!). Och en weekendresa till London, sista minuten, kan väl inte vara såå dyrt?

2009-07-16 @ 12:42:59
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Anonym

fan.. jag kan knappt simma 200 meter totalt..

2009-07-16 @ 19:15:59
Postat av: emzak

London ftw! Eller New York - ännu hellre. Fast det är pissdyrt såklart.



Kul att höra att du är nöjd med loppet :)

2009-07-16 @ 22:50:19
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: emzak

*lopperna, eller vad det nu blir i plral

2009-07-16 @ 22:50:56
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0