Sim-VM

God morgon!
Har inte mått så bra idag :(
Vilken trevlig dag det var med Lovisa, Elin och Josefin igår.

Igår
Dagen började med sim-VM på teve, Stefan Nystrand såg riktigt bra ut i försöken på 100m frisim. Lite oroväckande var det att han inte höll distansen ut. Men som sagt han är ingen morgon människa. Jag gillar honom, han är aldrig riktigt nöjd. Fast man ska väl inte vara nöjd för ett hyfsat lopp och jag tror han verkligen kommer att få det perfekta loppet och slå alla.

Vid halv 4 tiden åkte jag ner till Lovisa. Vi tog en promenad och prata om Tyskland och Östersund, herregud, det är så sjukt att vi kommer kanske inte ses på ett tag. Efter promenaden så tog Lovisa fram sin radiostyrda bil som hon ville testa fast hade inte rätt batterier. Haha, hon har alltid någonting för sig. Sen kom Elin och vi titta på lite bilder från studenten. Det är så konstigt, det känns som det inte var så länge sedan. Sen drog vi ut till Skärgården och tog oss en glass. Jag trodde vi skulle träffa Oskar men han verkade inte jobba då tyvärr. Efter en stund där ute kom Elin på att hon skulle mata hästarna, så vi åkte hem till dom. Jag blev väldigt sugen på att hoppa i Elins pool, men det blev inte så. Elin fixade käk till hästarna och gjorde några andra saker som vi inte ska ta upp offentligt ;)  Sen åkte vi hem till Elins mamma där vi kolla på student/bal videon medan vi vänta på att Josefin skulle sluta jobba. Men klockan 9  var hon äntligen klar och hämtade oss. Vi åkte till Charlies och åt pizza. Riktigt trevligt, vi blev typ utslängda 22.20. De stängde visst 22.00. Vi drog då till Handlaren och hyrde en värdelös film. Lovisa somna och jag, Elin och Josefin satt och skratta åt hur dålig den var. När Lovisa vaknat då filmen slutat blev vi hem skjutsade av Josefin. Jag somnade nästan direkt jag kom hem 1.15.

Idag
Idag vakna jag med en fruktansvärd huvudvärk, så det blev att titta på sim-VM i sängen. Joline Höstmans simning på 200m bröstsim imponerade och tog sig ganska lätt till semifinal. Ser fram emot kvällspasset. Josefin Lillhage och Gabriella Fagundez tog sig inte vidare till semifinal på 100 frisim, liten besvikelse tycker jag. Jag tog mig en promenad och sen en liten cykel tur efter simningen. Sen blev det också ett sim pass med Mickan. Haha, vi simma inte mycket men ganska skönt att bara vara i vattnet. Regn kom det sen, mycket av det också! Perfekt inför vår kräftskiva med grannarna, var bara där en liten stund gick sen hem för att kolla på kvällspasset. Joline Höstman gör ett enormt bra lopp där hon gick ut hårt och det höll nästan hela vägen. Hon tog sig till final på 4:de bästa tid. RIKTIGT BRA! Sen var det Stefans tur, en magiskt lopp tills det var 15 meter kvar. Han hade brons platsen fram till 4 meter kvar men en dålig målgång gjorde att han åkte ner till en 6:e plats. VÄLDIGT SYND, ville verkligen att han skulle lyckas men han är där uppe och tampas med dom stora grabbarna nu!

Nu ska jag gå och lägga mig, ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0