Sim-VM

God morgon!

Nu sitter jag och äter frukost framför teven och kollar på försökerna på sim-VM.

Igår var ingen svensk dag, Sarah Sjöström och Gabriella Fagundez blev utslagna redan i försökena på 200m frisim. Simon Sjödin gjorde däremot en riktigt bra sträcka på 200m fjärilsim. Tyvärr räckte det inte till semifinal, men jag känner på mig att han kommer gå långt! En höjdpunkt igår tycker jag 200m frisims finalen där Michael Phelps blev slagen av Paul Biedermann. Jag sa det redan innan att Paul skulle vinna och det gjorde han.


Hittils idag har bara Magdalena Kuras simmat 50 ryggsim. Det var ingen hit, men personligt rekord vilket är bra. För tillfället är det försök på 100m frisim. Här har vi Stefan Nystrand och Petter Stymne, äntligen är det dags för Nystrand!!!

Sen har vi också 200m fjärilsim med två svenska deltagare.

Nu ska jag gå och kolla, Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: emzak

Ska verkligen bli spännande att se finalen med Nystrand imorgon!!!



sv: Jag kan tänka mig det :D

Mm, kanske. Men jag är i alla fall mot förbudet.

2009-07-29 @ 19:05:47
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag är aldrig inne på msn men du kan få min mail om du vill :)

2009-07-30 @ 10:15:17
URL: http://loaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0