Sim-VM

God morgon!

Vilken härlig dag, förutom vädret!

Idag
Dagen började med simförsök på morgon. Joline Höstman tog sig vidare till en semifinal på 100m bröstsim, fast simningen såg stressad och jobbig ut. Rebecca Ejdervik tog sig inte vidare men satte personligt rekord. Men man längtade bara till kvällen då Sarah Sjöström skulle simma final på 100m fjärilsim.
Mästerskapsrekord i försöken, Världsrekord i semifinalen och
GULD & NYTT VÄRLDSREKORD I FINALEN!

Det är så härligt att denna 15 åring kommer och sopar banan med konkurrenterna. Visst finalen var jämnare men när jag satt där i fåtöljen så kände jag på mig att hon skulle ta dom på sista längden.
UNDERBART, HEJA SVERIGE!


Allt snack om baddräkterna börjar bli lite tjatigt, det verkar som varje världsrekord beror på dräkterna. Men det är faktiskt så att dräkterna simmar inte utan det är simmarna. Det känns som att de inte riktigt har världsrekordena utan dräkterna har dom. Haha, det är nästan som man kan säga att man doppat dräkterna och alla borde diskas som har dom. Nej, men det är simmarnas förtjänster att det går så bra. Vill bara inte att simmarna ska glömmas bort!

Imorse bestämde sig jag & mamma att åka till IKEA för att shoppa möbler och andra nödvändigheter till min studentlägenhet i Östersund. Det var riktigt roligt och jag börjar faktiskt längta tills jag ska åka upp den 21 augusti! Tyvärr så kostar detta pengar, så 2500kronor gick upp i rök!

När jag kom hem blev det att ta bilen ner till badhuset för att gymma med Cassandra. Jag har faktiskt inte sett henne sen.... nu ska vi se här... nästan sen balen i början av juni. Riktigt hemskt att det inte blivit mer! Men vi hade en trevlig träning så det blir även imorgon klockan halv 10.

Imorgon
Imorgon blir det även att kolla på Sarah Sjöström IGEN, när hon ska simma 200m frisim. Jag längtar till att se hur hennes frisim ser ut. Om hon är i lika bra form på frisimmet som fjärilsimmet kommer det gå riktigt bra! Jag längtar också till att få se Stefan Nystrand på 50 och 100m frisim. Jag vill se att herrarna också ska visar lika bra form som damerna.
Imorgon blir det också att städa garderoben och börja fixa i ordning inför flytten. Lite tidigt kanske, men jag vill ha med det nödvändigaste!

Men nu ska jag gå och sova.
 Ha det gött och sov gott!

Kommentarer
Postat av: emzak

Inredning är SÅ kul. Jag längtar lite tills jag får inreda mitt eget rum/lägenhet/villa/hus/stuga/ställe.



Jag förstår verkligen inte meningen med att förbjuda dräkterna den 1a januari. De har ju redan dragit igång kalaset - tåget har redan gått, så låt det gå! Typ.

2009-07-28 @ 21:16:11
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: emzak

Just d: Himla starkt gjort av Sarah igår också.

2009-07-28 @ 21:16:45
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0