Badhuset är mitt andra hem

God morgon. Jag har nyss vaknat och ska gå och göra mig i ordning för en ny dag i badhuset.
Jobbar som badvakt hela veckan, och under sportlovet är det så mycket barn. Jag får pengar, man får inte glömma det.

Igår hände inget speciellt, var i badhuset från 10-21. Det är inte lite det :) Badvakt i några timmar och sen blev det ett riktigt jobbigt simpass.
Passet bestod utav simning plus styrketräning. Det betyder att man kör 75m simning sen hoppar man upp på kanten gör 10 armhävningar, går utfallsteg 25m, hoppar i lilla bassängen och springer ett varv där, hoppar upp och ställer sig i plankan i 30s. Detta var ett varv, man skulle göra den 10gånger. Jag skaka inte lite efter detta. Det roliga är att det tog inte slut där. Vi fick göra 10*25m u.p.k. fart SMDM (SuperMegaDyngMax), vilket betyder att du måste simma max 25m sen hoppar du upp på kanten och hoppar snabbt i igen. Och bara för att Oskar inte gjorde sina 10, fick vi göra det en gång till!
Det var en roligt pass, det är en variation mot vad vi brukar göra.
Idag har jag en väldig träningsvärk i magen och rumpan, men det är så skönt att ha träningsvärk. Man vet att man har gjort något bra, eller rättare sagt man vet att man lever :)

Som sagt idag ska jag jobba från 12-17 och sen simma 19-21. Pengar, pengar, pengar.
Ha det gött, skriver kanske en rad eller två i kväll eller imorgon!

http://www.youtube.com/watch?v=A9rLqHBaxBg dagens låt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0