Nyårsafton

När man tänker tillbaka under året som gått faller en tår båda av glädje och sorg.

2009 är påväg mot sitt slut och jag är helt mållös. Det har hänt så mycke nytt och jag vet inte om man skratta eller gråta. Min dag har inte varit så bra, den började skit och jag har inte känt någon lust för någonting. Jag har nog varit riktig jobbig för mitt sura uppförande men jag orkar faktiskt inte bry mig.


Höjdpunkter
Studenten - Det absolut bästa dagen i mitt liv, hittills. Förvisso regnade det hela dagen, men vi hade hur kul som helst ändå. NV3A! Låten som ekade på flaket "Jag är en vampyr - Markus Krunegård" väcker minnena.


Balen - Lite problem med klänningen, jag säger bara: träna inte för mycket innan balen. Men det löste sig och min klänning var underbar enligt min åsikt. Min kavaljer, Jesper, var en gentleman jämfört med andra. Några blåmärken på smalbenet och många skratt med Elin & Lovisa. 


Flytten - Flyttade upp till Östersund den 21 augusti, dvs på min födelsedag. Det var nog det bästa beslutet jag gjort i år. Jag trivs som fisken i vattnet, svårt att beskriva varför men det har varit perfekt. Jag fick en bra lägenhet på Frösön med några roliga grannar, nackdelen: så långt in till badhuset.


Nya människor - Det blir otroligt långt om jag ska skriva upp alla underbara människor jag träffat, speciellt uppe i Östersund.


Fester - Jag kanske aldrig festat så mycket som jag gjort de senaste halv året, men jäklar va kul vi har haft!


Moster - Jag blev moster den 16 augusti till lilla Otto.


Bodypump - En av de roligaste träningsformerna jag upplevt.

Skumparty - Jag var med Josefin, Elin & KB till Karlstad på skumparty i augusti. Det var jätte roligt, en aningen kallt men extremt kul hade vi. +En jätte rolig dag med thai, brandstation, minigolf och bio innan jag åkte upp till Ö-sund.


Vansbrosimmet - Alla utomhusträningar med Christer och Värn. Det är så annorlunda och roligare med utomhus träning. Långlopps-SM och Vansbrosimmet var en lyckad helg, inte jätte bra tider men kul var det.




Motgångar
Simning - Jag fick ett stor uppehåll från simningen pga flytten på till Östersund. Men det kommer bli allt mer simning när jag kommer flytta Odenslingan vilket vi gillar. Byt klubb från Kristinehamns Simsällskap till SK Ägir, så nu ska det bli ordentlig simning.


Försvunnen vän - En vän som betydde väldigt mycket försvann helt. Han har det säkert bra men jag skulle vara så glad att få höra från honom. Han var den man kunde prata med om allt, bara att tänka på det gör mig glad.


Viktökning - Inget jag gillar, men jag mår bra i själen vilket gör att det inte är så farligt. Men så fort jul är över ska det bli ändring på detta.


Årets citat - "ÅH GUD HJÄLP MEH"
Årets författare - Stephenie Meyer
Årets bästa bok - Twilight
Årets sämsta bok - Myers PSYKOLOGY
Årets bästa låt - Black Eyed Peas "I gotta feeling"
Årets sämsta låt - Caroline af Ugglas "Snälla, snälla, snälla"
Årets film - Twilight
Årets fest - Hattfesten
Årets dricka - Malibu och cola
Årets maträtt - Sagas köttfärssås
Årets nykomling - Jennie


Det finns så mycket mer att säga men det här är några av höjdpunkterna/motgångarna under 2009 gång. Men nu ska jag gå och äta lite dessert. Dessutom om 50min är klockan 00.00. Då startar ett nytt år som jag tror och hoppas kommer bli bättre än förra året!

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Annette

Halloj, god fortsättning! Fin lista, gillar speciellt Otto men visst blev du moster,inte faster;)Kram från oss!

2010-01-01 @ 20:08:49
Postat av: Louise

Haha, din tandläkare kanske du inte vill att jags ka bli men din tandhygienist kan jag gå med på ;)

2010-01-04 @ 07:32:11
URL: http://www.loaa.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0