Östersund

God morgon!
Här kommer min "dagbok" för de första tre dagarna i Östersund!

Dag 1

19 år och flyttar hemifrån, vilken dag säger jag bara. Vi åkte tidigt på morgon, 55 mil senare var vi i Östersund.  Trevlig stad, studentlägenheten var helt okej. När jag först såg den blev jag skräckslagen faktiskt, men när vi började att fixa med möblerna och sånt så blev jag lugnare. Haha, från en stor villa på 140 kvm till en 25kvm stor lägenhet. Det är en stor skillnad, men jag kommer inte kunna bo så lyxigt för alltid. Det blev att bära alla mina lådor och grejer till tredje våningen, jag säger bara tack gode gud för hiss. Efter att fått in alla grejer så åkte jag & mamma till Plaza för en välförtjänt middag, mums mums mums. Det blev en lång dag och vid tolv tiden somnade jag på en gång.


Dag 2

En väldigt trött Saga blev väckte klockan 8.30 imorse. Vi fixade frukost för första gången i de gemensamma köket, jag är den enda som flyttat in på tredje våningen. Sen blev det att shoppa hela dagen. Väldigt trevlig stad, lagom med folk och trevliga är dom också.  Det finns många mysiga caféer och några bra klädbutiker som Carlings. De håller på med ett nytt köpcenter med massa butiker. Det finns en aning mer här än i Kr-hamn.  En sak till som jag sett är att det finns många snygga killar, många fler än i Kr-hamn. Haha, trodde ni verkligen jag inte skulle säga något om det! Nu ska jag gå och lägga mig, Ha det gött!


Dag 3

En lugn söndag. Jag vaknade av att hela rummet var fyllt med solsken, vilket var borde jobbigt och underbart. Jag måste köpa gardiner på måndag.  Som  de flesta vet så älskar jag vatten och badhus så idag blev det första turen till Östersunds största badhus, Storsjöbadet. Det är nästan som i Kristinehamn, 3 stora rutschbanor litet äventyrsbad med bubbelpool och annat dvs not like Kristinehamn.  Men de hade också en 25 meters bassäng inomhus, inte lika fin bassäng som i Kristinehamn och inte alls lika bra pallar men bättre än Dejes. Men som sagt badhuset hade sina fördelar som äventyrsbad men också en 50 meters bassäng utomhus som man kunde gå ut till. Väldigt fin får jag säga, nästa sommar blir det mycket bad där om jag fortfarande är här. Det blir en fin solbränna det, haha. Men jag saknar Kristinehamns badhus med all trevlig personal man pratade med varje dag, alla kompisar som man skrattar med och den gamla vanliga bassängen som man simmat ett par längder i. Men jag får se hur det blir med simningen, ska prata med simklubben här uppe och se om jag kan simma lite med dom. Dessutom finns det ett till fint bad här i Östersund, Lövstabadet. Utomhus bad med flera rutschbanor och jag tror det är en 25:a eller 50:a, jag har inte hunnit kolla närmare på det.  Sen efter en liten simtur blev det lite sightseeing i Östersund. Vi körde runt lite här och var, från skidstadion till utsiktstornet på Frösön. En sak är säkert i alla fall, Östersund har många backar och jag kommer att dö. Jag har också bestämt att jag ska springa upp till utsikttornet när jag fått upp min kondition igen. Som sagt jag kommer dö!  Sen blev det Thai-mat, inte lika bra som i Kristinehamn men helt okej.  Sen blev det att sitta framför teven och bara slappa. Härligt det med! Imorgon kommer det säkert flytta in några fler i huset, jag säger inte nej till några snygga killar. Dessutom är det nog sista dagen som mamma är här, det har varit roligt med henne här men jag måste börja vänja mig vid att inte alltid ha henne nära. Men nu måste jag verkligen gå och lägga mig, ska upp imorgon tidigt för att fixa de sista grejerna. Ha det gött!


Kommentarer
Postat av: Annette

Hej, toppen att höra att du har det då gott. Vi är redan sugna på att komma upp och hälsa på dig så småningom, kram & puss från syster yster!

2009-08-24 @ 12:08:05
Postat av: emzak

Woho! Låter ju hur bra som helst, Saga :D:D

2009-08-24 @ 23:51:18
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0