2 dagar kvar till påsklov

2dagar kvar innan mitt påsklov börjar, torsdag åker jag till mormor med mamma <3

Ännu en helg har passerat, en mycket trevlig helg men också med några idioter.
Fredagen var det naturfest i Hultet. Det starta bra med bara NV3A som hade en liten klassfest innan, riktigt trevligt med ölspel och många skratt. Vi hade tänkt att äta pizza också, vi beställde typ klockan 18.45 på pizza hut för de är de ända med utkörning. Vet ni när den kom? 20.00, är det bra eller? Det var den mest otrevliga pizza gubbe jag träffat. För det första försökte han lura oss på 100kronor genom att han sa att han gett oss tillräckligt. Men han fatta inte att han försökte lura ett par matte snillen. Haha, han åkte arg därifrån och vi fick äntligen mat. Kvällen startade bra, det blev mer folk. Jag hade kul med massa folk, Oskar är den roligaste person jag mött. Han är så jäkla rolig och snäll, som han själv skrivit i min mobil "Oskar-världens smartaste och bästa vän". Som sagt det var en skit kul kväll, tills några riktigt idioter bestämde sig för att ställa sig på ett bord och körde foten rakt igenom bordskivan. Tack för den jävla idioter, där rök hela vår klasskassa som skulle gå till studentvagn och saker till student, TACK!!! Jag hjälpte till att städa och klockan 02.30 började jag, Viktor och Micke gå hemåt. Klockan 03.19 hade jag tvättat håret från all spraj och hårfärg. Kommer lägga in en bild på min extrema hårfrisyr!

Klockan 11 lördag morgon gick jag upp och gjorde en ordentlig frukost, jag packade simväskan för tävling, tog bilen och körde iväg till Karlstad för Solstadoppet. Idag blev det att simma 800m frisim, var lite trött efter dagen innan men det kändes ganska bra. Men jag orka inte hela vägen, fick tiden 10.15.09 drygt 9 sekunder över personligt rekord. Inte jätte dåligt men jag orkar inte hela sträckan. Detta är väldigt konstigt för det är det jag kan, jag brukar kunna simma fortare på sista 400m. Men inte nu längre, 5.04 efter första 400m och 5.10 efter andra. Men men jag är inte så imponerad av att tävla längre, bara Vansbrosimmet vilket jag längtar efter. Förra året drabbades jag utav magsjuka dagen innan så nu ska det bli revanch, fast jag persa förra året med några sekunder men nu ska det gå bättre.
Jag körde hem Henrik, vår tränare från tävlingen och åkte och hyrde två filmer: Vicky Cristina Barcelona och Step up 2. Två riktigt bra filmer tycker jag. Men innan jag fick se filmerna färgade jag håret på mamma, mycket snygg blev hon inte lika grått hår längre. Sen blev det att gå och sova för det var en söndag med tävlingar.

Klockan 6 söndag morgon gick jag upp, trött och seg klev jag upp och åt en liten frukost, borstade tänderna och sen hämtade jag Christian och körde sedan till badhuset för att plocka upp några andra simmare. Jag simmade 400m frisim på 5.00.42 vilket var 4 sekunder över personligt rekord. Blev lite besviken när jag gick upp, trodde jag var under 5min men det var jag inte. Men som sagt är inte så fokuserad på tävling för tillfället. Sen simmade jag också 100m frisim där jag simma på 1.07.43, några tiondelar från pers. Vilket var bättre än väntat, men skulle så gärna komma under 1.07 men det är bara att göra det nästa gång, när det nu blir. Åkte till centrum med Anna vid lunch för vi skulle inte simma andra passet för vi skulle hem och träna små barn på söndagssimmet. Köpte ingenting men vi fick i alla fall lite mat.
Söndagssimmet är alltid lika kul att träffa alla små barn, men det är så sorgligt att jag kanske kommer sluta denna termin beroende på om jag kommer in på Universitetet i Umeå eller Luleå. Men de är så duktiga, kommer sakna dom väldigt mycket. Efter söndagssimmet satte jag mig framför datorn och skrev religionsuppgiften som ska vara inne på onsdag vilket också min twilight bokrapport ska vara.

Ha det gött, berättar imorgon kanske om alla mina prov som är veckan efter lovet! Hatar skolan för tillfället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0